Beton burkolatot kap az M0-ás autóút déli szektora

A fejlesztéshez kapcsolódóan új üzemi átjárók építését kezdik el július 14-én.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában az M0-s autóút déli szektorát, az 51-es főút és az M6-os autópálya közötti szakaszán az M1-es autópálya felé vezető oldalt is beton burkolatúra építik át a szakemberek, továbbá az érintett szakaszon található hidakat is felújítják. A beton burkolatú pálya építése és a hidakon zajló munkálatok technológiája ugyanakkor megköveteli, hogy az érintett pályaoldalt a kivitelezés idejére teljes egészében szakaszosan lezárják. A lezárt szakaszok előtt a forgalmat sávelhúzással vezetik át a szemközti oldalra.  Ahhoz, hogy ezt megvalósíthassa a kivitelező, 2018. július 14-től várhatóan három hétig új üzemi átjárókat építenek az elválasztó sávban 5 helyen a később szakaszosan átterelt forgalom számára, ezzel biztosítva a folyamatos és biztonságos közlekedést az autóút érintett területein.

Az üzemi átjárók építése miatt 2018. július 14-től az M0-s autóút érintett szakaszain a belső sávokat lezárják, a forgalom így 2x2 sávon haladhat a 11-es és 13-as, illetve a 22-es és 23-as kilométerszelvények között.

Az üzemi átjárók megépítése után a forgalom az M0-s autóút M6-os autópályától az M5-ös autópálya felé vezető pályaoldalán szakaszosan, 2x2 sávon haladhat majd az építési terület mellett idén a Ráckevei Duna-ági híd (Soroksári-híd) térségében, valamint Halásztelek és az M6-os autópálya közti szakaszon.

Mindez azt is jelenti, hogy a jelenlegi három-három forgalmi sáv helyett kettő-kettő lesz használható az építési szakaszokon, valamint a csomóponti ágak lezárására és terelőút kijelölésre is szükség lesz, részben a csomóponti ágakon elvégzendő munkálatok, részben forgalombiztonsági okokból.

A pályaszakasz újraépítése és fejlesztése, illetve a szakaszon található hidak felújítása várhatóan 2020. tavaszáig valósulhat meg.